برطرف کردن سوختگی فرش

برطرف کردن سوختگی فرش

ترتیب سوختگی سطحی فرش که کمترین هزینه را دارد میتوانید در منزل با استفاده از سنگ پا برطرف کرد روش این امر ساییدن سطح فرش سوخته با سنگ پا را انجام دهید تا زبری فرش برطرف شود حالت دیگر سوختگی عمقی بوده که باید فرش به کارگاه قالیشویی سه سوت منتقل شود که برای برطرف کردن سوختگی عمقی باید بافت فرش از پشت بیرون کشیده شده و مانند فرش دستباف بافت خورده شود برطرف کردن سوختگی فرش.

رفع سوختگی فرش با سنگ پا

سوختگی فرش معمولا به دلیل قرار گرفتن آتش، سیگار، یا اتصال دستگاه های الکتریکی مثل آبگرمکن و یا لامپ بر روی فرش اتفاق می‌افتد. برای رفع سوختگی فرش با سنگ پا، می توانید از یک سنگ پا که در  خانه دارید استفاده کنید.

ابتدا، قطعه فرش سوخته را با یک قیچی تیز و شیاری بردارید تا بخشی از فرش که سوختگی دارد حذف شود. سپس با استفاده از سنگ پا، بخشی از فرش را که مقداری بزرگتر از قطعه قطع شده است، سنگین تر کنید تا بخش جدیدی از فرش در همان محل بافته شود. بهتر است از سنگ پا با قابلیت جذب آب استفاده کنید تا در صورت نیاز، فرش را با آب بشویید و از نشتی آب در زیر فرش جلوگیری کنید.

برای ترمیم فرش با سنگ پا، بهتر است از نخ همان رنگ و بافت فرش برای بافتن بخش جدید استفاده شود. با استفاده از چوب و نوار چسب، بخش جدید فرش را به بخش قبلی متصل کنید تا فرش ترمیم شده با همان شکل و رنگ قبلی خود باشد.

 

بیشتر بدانید: قالیشویی در دارآباد

Rate this post

3 دیدگاه دربارهٔ «برطرف کردن سوختگی فرش»

  1. سوختگی فرش بزرگترین دردسر برای ماستتتت مرسی از کمکتون با این مطلب

  2. گروه سه سوت تونست یک فرش قدیمی با ارزش را برای من رفو کنه ممنونم از تعهد کاریتون

  3. با خوندن این مقاله نکات بسیار مفیدی رو در مورد روش های برطرف کردن سوختگی فرش یاد گرفتیم . ممنونم .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *