زمان تمیز کردن فرش ها

زمان تمیز کردن فرش ها

برای کسب اطلاعات در مورد زمان تمیز کردن فرش ها  در سایت قالیشویی سه سوت با ما همراه باشید.

زمان تمیز کردن فرش ها:

خانه‌های ما مکان‌هایی هستند که بعد از یک روز پر تلاطم و انجام کارهایمان برای استراحت به آن جا پناه می‌بریم. یکی از عواملی که  بر آرامش روحی ما  در منازل تأثیر به سزایی دارد، دکوراسیون زیبا و آرامش بخش می‌باشد. در میان وسایل موجود در منزل، یکی از وسایلی که بیشترین تأثیر را در این موضوع دارد؛ فرش‌ها هستند. فرش‌ها علاوه بر تأثیری که در جذابیت فضای ظاهری منزل دارند، باعث سلامت جسمی و روانی شما نیز می‌شوند. از جمله نقش‌هایی که فرش‌ها در این مورد ایفا می‌کنند، تأثیر در نور، ترکیب رنگی منزل، میزان  ایمنی و تمیزی منزل می‌باشد.

بیشتر بدانید:علت زرد شدن فرش پس از شستن

انواع فرش‌ها:

امروزه اگر برای خرید فرش به بازار مراجعه کنید، با انبوهی از فرش‌ها در طراحی‌ها و جنس‌های مختلف مواجه می‌شوید. اما فرش‌ها در یک دسته بندی کلی به موارد گفته شده در زیر تقسیم می‌شوند:

 فرش‌های دستبافت:

این نوع فرش‌ها ثمره تلاش و ذوق قالی‌بافان ماهر است. بعد از طراحی نقشه، این فرش‌ها با الیاف طبیعی بر روی دار قالی بافته می‌شوند. در بافت آنها از مواد شیمایی و مصنوعی استفاده نمی‌شود. این نوع فرش در طول زمان و بر اثر مواجه با نور نه تنها فرسوده نمی‌شود، بلکه جلوه رنگی و نقوش آن گیرا‌تر می‌شود.  این فرش‌ها از جمله آثار هنری محسوب می‌شود و رنج قیمت بالایی هم دارند.

این دسته  بر حسب نوع الیافی که با آن بافته می‌شود، در دو گروه پشمی و ابریشمی قرار می‌گیرند. فرش‌های ابریشمی دستبافت قیمت‌های بسیار بالایی دارند و همه قادر به خرید آن نیستند.

فرش‌های ماشینی:

در سال‌های گذشته  فرش‌های ماشینی در چندین طرح محدود وجود داشت. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی روز به روز به تنوع آنها افزوده شد و با فرش‌های دستبافت وارد رقابت شدند. فرش‌های ماشینی دارای انعطاف بالایی هستند و نسبت به فرش دستبافت در رنج قیمتی پایین‌تری قرار می‌گیرند. همین ویژگی فرش‌های ماشینی را به فرش‌های پرطرفدار در بازار خرید فرش تبدیل کرده است.

زمان تمیز کردن فرش ها

این دسته  بر حسب جنس مواد به کار رفته در ساختارشان، در سه گروه فرش‌های دارای الیاف آکریلیک، پلی استر و پلی پروپلین قرار می‌گیرند. هر کدام از این گروه‌ها در شیوه نگهداری و نظافت ویژگی‌های خاص خود را دارند.

بهتر است بدانید:قالیشویی فرش دستبافت

عوامل مؤثر در زمان تمیز کردن فرش ها:

نکته مهم در افزایش طول عمر فرش این است که نظافت دوره‌ای آنها را به طور منظم انجام دهید. به این صورت که در هفته دو بار با جاروی برقی و با مکش مناسب تمیز کنید. علاوه بر آن فرش‌ها را یک بار در سال به صورت اصولی شست‌و‌شو دهید. بهتر است برای این کار را، مخصوصا در مورد فرش‌های دستبافت که قیمت‌های بالایی دارند؛ به یک قالیشویی معتبر بسپارید.

موارد زیر در تعیین زمان تمیز کردن فرش ها تأثیرگذار هستند:

تعداد افراد ساکن در منزل به ویژه کودکان زیر 6 سال:

اگر تعداد افراد ساکن در منزل زیاد باشد یا کودک زیر 6 سال داشته باشید به دلیل استفاده زیاد، فرش‌های شما زود‌تر کثیف می‌شوند. باید آنها را به طور متوسط 6 تا 12 ماه یک بار شست‌و‌شو دهید.

نگهداری حیوانات خانگی:

از مشکلات عمده وجود حیوان خانگی در منزل، آلودگی‌هایی است که بر روی وسایل منزل  به جای می‌گذارد. این آلودگی‌ها شامل اثرات انگشت آنها که به مواد مختلف آغشته  می‌شود، ادرار و مدفوع آنها می‌باشد. میزان و زمان تمیز کردن فرش ها  به تعداد حیوان خانگی و تعداد دفعات تردد آنها بر روی فرش‌ها بستگی دارد. به طور متوسط فرش‌های خانه‌هایی که حیوان خانگی دارند را هر 3 تا 6 ماه یک بار شست‌و‌شو دهید.

بیشتر بخوانید  کارخانه قالیشویی | قالیشویی مجاز

زمان تمیز کردن فرش ها

مکان قرار‌گیری و میزان تردد بر روی آنها:

یکی از عوامل بسیار مهم در زمان تمیز کردن فرش ها میزان تردد بر روی فرش است. فرش‌هایی که در معرض آلودگی‌های مداوم قرار دارند مثل فرش‌هایی که در محل ابتدایی دسنتشویی، حمام و آشپزخانه قرار می‌گیرند باید هر 2 ماه یک بار شست‌و‌شو داده شوند.

استعمال سیگار و دخانیات در منزل:

در منازلی که فرش‌ها آلوده به دود سیگار می‌شوند، شست‌و‌شوی آنها باید سریع تر انجام شود تا بوی نا مطبوعی در منزل ایجاد نشود. فرش‌ها در این منازل باید هر 3 تا 6 ماه یک  بار شست‌و‌داده شوند.

به طور کلی و اگر فرش‌های شما در معرض آلودگی‌های زیاد نباشد، شست‌و‌شوی سالیانه آنها کفایت داشت. اگر لکه‌ای بر روی فرش ایجاد شود باید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به پاک‌سازی آن اقدام شود.

یکی از قالیشویی‌هایی که متناسب با نوع لکه و شدت آلودگی فرش شما کار قالیشویی را انجام می‌دهد، قالیشویی سه سوت می‌باشد. برای اطلاعات از خدمات متنوع این قالیشویی به آدرس وب سایت آن مراجعه فرمایید.

 

 

بهتر است بدانید:نحوه شستشوی فرش ابریشم ماشینی

Rate this post

14 دیدگاه دربارهٔ «زمان تمیز کردن فرش ها»

  1. ممنون از شما بابت مقاله زمان تمیز کردن فرش ها، نکات جالبی برای کسانی که در این زمینه اطلاعات ندارند ذکر شده بود .

  2. زمان تمیز کردن فرش خیلی بدردم خورد اخه فرشام فوق العاده حساس هستن

  3. من فرشام رو برای شست و شو به این قالیشویی دادم باید بگم که زمان تمیز کردن فرش ها خیلی کم بود و در کمترین زمان ممکن فرشها رو آوردن

  4. زمان شستشوی فرش ها یکی از مقالات کاربردی بود ممنون از اطلاعات شما

  5. زمان تمیز کردن فرشها رو نمیدونستم از این مقاله متوجهش شدم ممنون از اطلاعاتتون

  6. واقعا کار قالیشویی سه سوت از همه نظر مخصوصا زمان تمیز کردن فرش ها عالیه همیشه تمیز و با سرعت

  7. محتوای شما درباره زمان تمیز کردن فرشها بسیار کامله بسیار از سایت سه سوت ممنونم.

  8. زمان تمیز کردن فرش ها رو از مقاله شما فهمیدم و به دردم خورد ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *