نکات قبل از شستشوی مبل

نکات قبل از شستشوی مبل به طول عمر آن کمک شایانی می کند که قالیشویی سه سوت که ارزان ترین قالیشویی تهران است با گردآوری مطالب مهم شما را در این زمینه راهنمایی می کند.

مبلمان از وسایلی اس که امروزه بسیار پر کاربرد است به همین علت دائما ممکن است کثیف شود یا لکه هایی از چای یا نوشابه روی آن ایجاد شود.

با توجه به بالا رفتن قیمت ها، محافظت از مبلمان و دیگر وسایل در منزل برای خانواده ها در اولویت قرار دارد. در ادامه ترفندهای تمیز کردن مبل قبل از شستشو ارائه می شود.

نکات قبل از شستشوی مبل
نکات قبل از شستشوی مبل

مهم ترین نکاتی که باید قبل از شستشوی مبل به آن ها توجه کرد

اگر پایه های مبل شما چوبی است باید دقت کنید تا در معرض آب قرار نگیرد زیرا آب به بافت چوب نفوذ می کند و اصطلاحا باد می کند. در طول زمان چوب پوسیده شده و مبلمان تخریب می شود.

هنگام شست و شو مبل باید به نوع پارچه و آلودگی ایجاد شده توجه کنید و سپس اقدام به پاکسازی کنید. با استفاده از جاروبرقی کاملا مبل را تمیز کنید تا هیچ تکه یا خورده ای از مواد خوراکی روی آن باقی نماند.

برای از بین بردن سوختگی روی مبل با سیگار شده دو حالت متصور است: حالت اول اینکه اگر بر روی الیاف مصنوعی ایجاده شده با دستمال و کمی آبلیمو تمیز کنید اما در حالت دوم اگر الیاف پارچه مبل طبیعی بود با حبه قند لکه را پاک کنید.

یکی از نکات قبل از شستشوی مبل برای از بین بردن لکه چای مقداری سرکه اسپری کنید و با دستمال خیس روی آن بکشید سپس با دستمال و صابون شست و شو دهید.

بلافاصله پس از ایجاد لکه اقدام به تمیز کردن مبلمان نمایید. شست و شوی برخی از لکه ها بسیار آسان و سریع انجام می شود اما اگر مدتی بگذرد ممکن است روی مبل تثبیت شود و نتوان به راحتی آن را از بین برد.

موادی که نمی توان در شستشوی مبل استفاده کرد

برخی از موادی که باید از استفاده آنها در شستشوی مبل خودداری کنید عبارتند از:

  1. آب گرم: استفاده از آب گرم می‌تواند باعث جدا شدن رنگ و ضعیف شدن بافت مبل شود.
  2. مواد شوینده سخت: مواد شوینده سخت مانند خلیل، اسید و سدیم کربنات می‌توانند بافت مبل را تحلیل کنند و باعث آسیب دیدگی به آن شوند.
  3. خشک کن‌های گرمایشی: استفاده از خشک کن‌های گرمایشی می‌تواند باعث جدا شدن رنگ و تغییر شکل بافت مبل شود.
  4. مواد شوینده قوی: مواد شوینده قوی مانند بنزین و الکل‌های سنگین می‌توانند باعث آسیب دیدگی و پوسیدگی بافت مبل شوند.
  5. لوازم جانبی نامناسب: استفاده از لوازم جانبی نامناسب مانند برس‌های سخت و تیز می‌تواند باعث خراشیدگی و آسیب دیدگی به سطح مبل شود.
  6. آب لیمو و اسید: استفاده از آب لیمو و اسید می‌تواند باعث جدا شدن رنگ و خشک شدن بافت مبل شود.

بهتر است قبل از استفاده از هر نوع ماده شوینده، دستورالعمل‌های استفاده را به دقت مطالعه کنید و در صورت امکان، روی یک نقطه غیر قابل مشاهده ای تست کنید تا مطمئن شوید که ماده شوینده مورد نظر، بافت مبل را آسیب نمی‌رساند. همچنین، در صورت شک، بهتر است از خدمات شرکت‌های تخصصی شستشوی مبل استفاده کنید. برای این کار می توانید از سه سوت کارپت کمک بگیرید.

چند وقت یکبار مبلمان باید شسته شوند؟

شستن زیاد و مکرر مبل ها به بافت پارچه آسیب می رساند. اغلب افراد در خصوص اینکه چند وقت یکبار مبل باید شسته شود دارای تردید هستند.

بیشتر بخوانید  مبل شویی در شمشیری

عدم شست و شوی مبل به یکباره موجب خرابی آن نمی شود اما به مروز زمان طول عمر آن را کاهش می دهد. خصوصا اگر استفاده از این وسیله زیاد باشد، در دسترس عموم باشد یا حیوان خانگی داشته باشید.

باید به بهترین نحو ممکن از مبلمان مراقبت کرد زیرا هم گران قیمت هستند هم تمیز کردن آن ها با نگرانی همراه است. با ساده ترین مواد محلول ها می توانید به پاکسازی لکه و آلودگی روی مبل اقدام کنید.

با توجه به آلودگی های ایجاد شده و نوع مراقبت می توان گفت که هر 6 ماه یا سالی یک مرتبه کافی است. شما می توانید در اوقاتی که از مبلمان استفاده نمی کنید، در سفر هستید یا مهمان ندارید از رو مبلی ها استفاده کنید.

این گونه گرد و خاک کمتری روی مبل می نشیند و دیگر لکه دار نمی شود. رو مبلی گزینه بسیار مناسبی برای مراقبت و تمیزی مبلمان است.

برخی از لکه ها و کثیفی ها اگر بر روی مبل بمانند ممکن است دیگر از بین نروند یا به سختی بتوان آن ها را پاکسازی کرد. مانند لکه چربی ها.

نکات قبل از شستشوی مبل
اقدامات لازم قبل از شستشوی مبل

نکات مهم و تکمیلی قبل از شستشوی مبل

لازم است قبل از استفاده از شوینده بر روی یک قسمت از مبل امتحان کنید. بهترین گزینه پت مبل است. اگر تغییراتی ایجاد نکرد برای قسمت جلو استفاده کرد.

  • اگر لک یا چربی روی مبل دیدید خیلی سریع برای پاکسازی اقدام کنید و به هیچ وجه به تعویق نیاندازید.
  • قبل از شستشوی مبل حتما نکاتی که در برچسب قید شدند را مطالعه کنید.
  • برای تمیز ماندن مبل ها حتما از رو مبلی استفاده کنید.
  • حداقل سالی یک بار مبل ها را شستشو دهید.
  • برای از بین لکه های روی مبل از نمک و الکل استفاده کنید.
  • می توانید برای تمیز کردن مبل از سرکه هم استفاده کنید.
  • برای شستشو و تمیز کردن مبل ها می توان از شوینده های مایع و خشک استفاده کرد.
  • آب سرد برای تمیز کردن مبل ها بهتر از آب گرم است.
  • اگر از شوینده آماده استفاده می کنید حتما دستورالعمل آن را مطالعه کنید.
  • در صورت استفاده از مواد خانگی حتما قبل از شستشو تست کنید.
  • از پارافین برای تمیز کردن و بالا بردن استحکام مبل چوبی استفاده کنید.
  • می توانید بخارشوی را برای پاک کردن کثیفی های مبل به کار ببرید.

بهترین نکات قبل از شستشوی مبلمان چیست؟

ما پیشنهاد می کنیم که در ماه یک مرتبه مبلمان خود را تمیز کنید. لازم نیست زمان زیادی را برای تمیز کردن صرف کنید. کافی است هر هفته جاروبرقی بکشید تا گرد و خاک از روی مبل از بین برود.

لازم نیست با دستمال خیس دائما اقدام به تمیزکاری مبل کنید این کار موجب می شود الیاف پارچه مبل شما کاملا از بین برود.

اگر مبل شما چوبی است لازم نیست از مواد شوینده برای تمیز کردن آن استفاده کنید می توانید کمی مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کرد و قسمت های چوبی را شستشو داد.

اگر قسمت چوبی کنده کاری دارد، از مسواک استفاده کنید. به آرامی گرد و غبار را پاک کنید تا سطح چوبی آسیب نبیند. دندانه های مسواک به قسمت هایی که توسط پارچه قابل تمیز کردن نیست وارد می شود.

نکات قبل از شستشوی مبل
نکات مهم قبل از شستشوی مبل

نتیجه گیری

اگر طبق نکات گفته شده و با مواد شوینده مناسب اقدام به شستشوی مبل ها نمایید آسیبی به آن ها وارد نمی شود و سالم می مانند. اگر مبلمان در معرض استفاده افراد زیادی است 6 ماه یکبار آن ها را بشویید در غیر این صورت سالی یک مرتبه کافی است.

برچسب مبل را با دقت مطالعه کنید و باید ها و نباید ها را رعایت کنید تا آسیب کمتری به مبلمان وارد شود. نکات قبل از شستشوی مبل اگر رعایت شوند می توانند به سالم ماندن مبلمان در مدت زمان طولانی کمک کند.

بیشتر بخوانید  مبل شویی در اندرزگو

افراد زیادی هستند که زمان و دانش کافی برای شستشوی مبل ها ندارند به همین علت از مبل شویی های خدمات دریافت می کنند. این مراکز با به کاربردن بهترین مواد شوینده ها مبلمان شما را کاملا تمیز و سالم تحویل می دهند.

بهتر است بدانید:مبل شویی با دستگاه در تهران

Rate this post

5 دیدگاه دربارهٔ «نکات قبل از شستشوی مبل»

  1. نوشته شما درباره نکات قبل از شستشوی مبل به من خیلی کمک کرد، ممنون

  2. ممنون بابت مقاله ی نکات قبل از شستشوی مبل .من کاملا اشتباه تصور میکردم که آب گرم بهتر از آب سرده برای شست وشوی مبل

  3. نکاتی که تو مقاله بهشون اشاره کردین مفید و کافی بود ممنون از قالیشویی سه سوت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *