شستشوی فرش چرم

شستشوی فرش چرم

شستشوی فرش چرم ، کار بسیار ساده و آسانی است اما به دلیل اینکه این فرش جزو فرش های گران قیمت و تزیینی میباشد نوع شستشوی آنها با دیگر فرش ها متفاوت است بنابراین بهتراست جهت شستشوی این فرش ها از خدمات قالیشویی استفاده کنیم. برای ثبت سفارش آنلاین قالیشویی فرم سایت را پر نمایید

فرش های چرم معمولا در متراژ کوچک 6 متری تکه دوزی شده  و در شکل های مختلف دایره ای ، بیضی ، مستطیلی و مربع وجود دارد

این فرش ها را میتوان در مکان کوچک همچون اتاق خواب ، کنار مبل ها و آشپزخانه بعنوان پادری یا گلیم  استفاده کرد

در فرش های دستبافت از چرم دوزی استفاده میکنند و دور تا دور فرش را با چرم میدوزند

این کار باعث میشود از لول شدن و جمع شدن و سر خوردن فرش جلوگیری کند و فرش را در برابر رطوبت محافظت میکند

بهترین روش شستن فرش چرم چیست؟

فرش چرمی با توجه به خصوصیات منحصر به فرد خود، به دقت بیشتری در شستشو نیاز دارد. در ادامه بهترین روش شستشوی فرش چرم را برای شما توضیح می‌دهیم:

  1. حذف گرد و غبار: قبل از شروع به شستشو، باید گرد و غبار روی فرش چرمی را با استفاده از مکنده، مکنسه یا دستمال نرم حذف کنید.
  2. شستشو با آب و مایع شوینده: برای شستشوی فرش چرمی، می‌توانید از مایع شوینده خاصی که برای پاک کردن چرم طراحی شده است، استفاده کنید. برای این کار، مایع شوینده را باآب مخلوط کنید و به روی فرش چرمی بریزید. سپس با استفاده از دستمال نرم و مرطوب، به دقت روی فرش چرمی وارد شوید و به آرامی و با حرکات مرتب بافتی، فرش را تمیز کنید. در صورت نیاز، می‌توانید از محلول شستشوی خاص برای چرم استفاده کنید، اما حتماً باید از آن به صورت ناشی از دست آمده در کنار روش شستشوی با آب استفاده کنید.
  3. شستشو با مواد طبیعی: برای شستشوی فرش چرمی، می‌توانید از مواد طبیعی مانند آب‌لیمو، سرکه سفید، آرد و آب استفاده کنید. برای این کار، می‌توانید مواد را باهم مخلوط کنید و به روی فرش چرمی بریزید. سپس با استفاده از دستمال نرم و مرطوب، به دقت روی فرش چرمی وارد شوید و به آرامی و با حرکات مرتب بافتی، فرش را تمیز کنید. پس از اتمام شستشو، با استفاده از دستمال نرم و خشک، فرش را به طور کامل خشک کنید.
  4. استفاده از شوینده‌ های خاص: برای شستشوی فرش چرمی، می‌توانید از شوینده‌های خاصی که برای پاک کردن چرم طراحی شده‌اند، استفاده کنید. این شوینده‌ها معمولاً در فروش تهیه شده‌اند و به دلیل داشتن مواد نرم کننده، به پوست فرش کمک می‌کنند تا نرم و لطیف بماند. برای استفاده از این شوینده‌ها، به دقت روی دستورالعمل استفاده نوشته شده روی بسته بندی آنها توجه کنید.

نکات مهم تر:

  1. خشک کردن: پس از شستشو، فرش چرمی را به طور کامل خشک کنید. برای این کار، می‌توانید از دستگاه خشک کن مخصوص پارچه‌های آب‌گیر استفاده کنید. همچنین، می‌توانید فرش را در محیطی با هوای خشک و تهویه مناسب آویزان کنید. در هر صورت، حتماً باید ازآفتاب و گرما برای خشک کردن فرش چرمی خود خودداری کنید.
  2. مراقبت و نگهداری: برای نگهداری فرش چرمی، باید از آن به درستی مراقبت کنید. برای این کار، می‌توانید از پاک کننده‌های خاصی که برای چرم طراحی شده‌اند، استفاده کنید. همچنین، باید از قرار دادن فرش چرمی در معرض نور مستقیم خورشید و گرما خودداری کنید. برای حفظ زیبایی و شکل اصلی فرش چرمی، باید آن را به صورت منظم تمیز کنید و از آسیب‌های ناشی از خراشیدگی، سایش و رطوبت جلوگیری کنید.
  3. نکات مهم: در هنگام شستشوی فرش چرمی، باید به نکات زیر توجه داشت:
  • هرگز از مواد شوینده قوی مانند سفید کننده و آب ‌لیمو برای شستشوی فرش چرمی استفاده نکنید، زیرا می‌تواند به سطح فرش چرمی و آسیب برساند.
  • برای جلوگیری از خشک شدن زودهنگام و پهن شدن فرش چرمی، بهتر است آن را در معرض نور خورشید مستقیم قرار ندهید.
  • برای افزایش عمر فرش چرمی، باید آن را به صورت منظم تمیز کنید و از آسیب‌های ناشی از خراشیدگی، سایش و رطوبت جلوگیری کنید.
  • قبل از شروع به شستشو، باید برچسب محصول را بررسی کرده و دستورالعمل‌هایی که توسط تولید کننده یا فروشنده فراهم شده‌اند را به دقت مطالعه کنید.
  • در صورتی که با شستشوی فرش چرمی خود مشکل دارید و نمی‌توانید آن را به درستی تمیز کنید، بهتر است از یک قالیشویی مجرب همانند سه سوت کارپت کمک بگیرید.
بیشتر بخوانید  قالیشویی در ظفر

طرز تهیه فرش چرم

جهت درست کردن چرم ، در  مرحله اول باید تکه های چرم را با اسفنج  مرطوب میکنیم

بعد از نیم ساعت که خشک شد تکه های مختلف چرم در رنگ و اندازه های مختلف برش میزنم

در کنار همدیگر قرار میدهیم و با دست به همدیگر میدوزیم

به جهت اینکه فرش چرم ظاهر بهتریی پیدا کند بهتر است روی چرم را سنباده میکشیم

شستشوی فرش چرم

فرش های چرم دارای جنس های خاص و منحصربه فردی هستند

در مقایسه با فرش های دیگر  دیرتر کثیف میشوند

میتوان به وسیله جاروبرقی هم آن را تمیز کرد و جهت استفاده از جاروبرقی باید در جهت موهای فرش تمیز کنیم

مراحل شستشوی فرش پوست به صورت زیر میباشد :

  • در مرحله اول باید به وسیله جاروبرقی قدرت متوسط گرد و غبار و آلودگی روی فرش را از بین ببریم
  • در مرحله دوم به دلیل اینکه این فرش ها نخ های خواب ندارند باید به وسیله شانه موهای فرش را شانه بزنیم تا گره ها از هم باز شود
  • در مرحله سوم جهت شستشوی فرش باید از موادشوینده متوسط یا ضعیف استفاده کنیم و هرگز از مایع لباسشویی یا وایتکس استفاده نکنیم
  • در مرحله چهارم جهت آب کشی کردن فرش باید به آرامی آبکشی کنیم و هرگز از وسایل سخت و فشار آب زیاد استفاده نکنیم
  • در مرحله پنجم جهت خشک کردن فرش باید در هوای آزاد با نور مناسب قرار دهیم و به هیچ وجه در معرض وسایل گرمایشی مانند بخاری یا شوفاژ قرار ندهیم

به دلیل اینکه  فرش چرم از ظرافت خاصی برخوردار است میتوان جهت شستشوی آن از خدمات شرکت های قالیشویی که دارای نیروهای باتجربه و متخصص هستند

تجربه کافی در شستشوی این گونه فرش ها دارند  کمک گرفت

این شرکت با استفاده از موادشوینده عالی و مخصوص و تجهیزات پیشرفته فرش را شستشو میدهند.

بیشتر بدانید: شستن فرش پوست

Rate this post

16 دیدگاه دربارهٔ «شستشوی فرش چرم»

  1. فرش دستباف داشتم دورش چرم دوزی بود بابت شستشو استرس داشتم که اسیب نبینه. به توصیه دوستام به قالیشویی سه سوت سپردم و خوشبختانه نتیجه هم عالی بود

  2. از سایت قالیشویی سه سوت برای توضیحات شستشوی فرش چرم ممنونم

  3. چه عالی ممنون از مطلبتون در مورد شستشوی فرش چرم قالیشویی سه سوت

  4. شستشوی فرش چرم کار هرکسی نیست. قالیشویی سه سوت خیلی خوب فرش چرم مارو شستشو داد
    مرسی

  5. از قالیشویی سه سوت برای مطلب خوبشون درمورد شستشوی فرش چرم تشکر میکنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *