بهترین مایع برای شستن مبل

بهترین مایع برای شستن مبل

بهترین مایع برای شستن مبل، گزینه هایی هستند که بافت مبل آسیب نرسانند در قالیشوی سه سوت با کیفیت ترین مواد شوینده برای شما در نظر گرفته می شود. در نتیجه شناخت روش های شست و شو درست و اصولی مبل، با استفاده از بهترین منابع از اهمیت بالایی برخور دار می باشد.

درخواست قالیشویی، مبل شویی و رفوگری
درخواست قالیشویی، مبل شویی و رفوگری

دو  حالت متصور می باشد: حالت اول این است که شما تصمیم می گیرید در منزل مبلمان خود را شست و شو دهید که استفاده از یک محلول تمیز کننده می تواند تا حد زیادی پاسخگوی نیاز افراد برای شست و شوی مبل و فرش ها باشد که در ادامه به شرح آن می پردازیم.
حالت دوم این است که شما تجربه ندارید و ممکن است با کمبود وقت در انجام این فرانید مواجه شوید که ترجیح می دهید مبل های خود را به مبل شویی ارزان و تخصصی، بسپرید تا در زمانی کم بهترین خدمات را بگیرید.

بهترین مایع برای شستشوی مبل

پیشنهاد مطالعه: شستن کاور مبل

بهترین مواد شوینده مبل

برای استفاده از بهترین مواد شوینده مبل، باید از مایع شوینده‌ای استفاده کنید که برای نوع پارچه مبل شما مناسب باشد. به طور کلی، برای پارچه‌های مبل، مایع شوینده‌ای که شامل مواد نرم کننده و ضدعفونی کننده است، مناسب است. اما باید توجه داشت که شما نباید از هر نوع مایع شوینده‌ای استفاده کنید، زیرا ممکن است آن محلول شستشوی مبل باعث آسیب به پارچه و رنگ مبل شود.

در صورتی که مبل شما از جنس چرم است، باید از مواد شستشوی مبل خاصی که برای چرم طراحی شده است، استفاده کنید. برای پاک کردن مبل چرمی، می‌توانید از مایع شوینده‌هایی که برای پوست چرم طراحی شده‌اند و می‌توانند به آسانی گرد و غبار، روغن و لکه‌های موجود را از روی سطح چرم پاک کنند. همچنین، می‌توانید از مواد طبیعی مانند آب و سرکه سفید نیز برای پاک کردن مبل چرمی استفاده کنید. برای این کار، مخلوطی از آب و سرکه سفید را بر روی یک دستمال نرم و تمیز بریزید و به آرامی روی سطح چرمی مبل وارد کنید. سپس با دستمال نرم دیگری، مبل را خشک کنید.

در صورتی که مبل شما ازجنس پارچه‌ای است، برای شستشو می‌توانید از مایع شستشوی مبل خاصی که برای شستشوی پارچه‌های مبل طراحی شده‌اند، استفاده کنید. این مایعات شامل مواد نرم کننده و ضدعفونی کننده می‌باشند و می‌توانند به آسانی روغن، گرد و غبار و لکه‌های موجود را از روی پارچه پاک کنند. قبل از استفاده، همیشه باید دستورالعمل‌های استفاده روی بسته‌بندی مایع شوینده را به دقت مطالعه کنید و در صورت لزوم، مبل خود را قبل از شستشو با یک دستمال مرطوب خیس کنید.

نکات مهم انتخاب بهترین مایع برای شستن مبل

در ابتدا شما باید علت کثیفی مبل را شناسایی کنید. اگر گرد و خاک بر روی مبل نشسته است، سطح و درزهای آن را با جاروبرقی تمیز کنید تا به پاکیزه تر شدن مبل و کاور آن به شما کمک بیشتری در شستشو مبل کند.

در حالتی که مو بر روی مبل دیده می شود از غلتک ها استفاده کنید. چنان چه خودکار کشیده شده یا لباسی بر روی پارچه رنگ داده، مواد شوینده بهترین راه حل است.

بیشتر بخوانید  مبل شویی و شستشوی مبل در منزل | تعرفه1402

دومین نکته برای انتخاب بهترین مواد برای شست و شوی مبل جنس آن است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

آخرین نکته ای که باید توجه کنید، خشک کردن مبلمان است. اگر مبلمان چرم است نباید خیس بماند زیرا به آن آسیب می رساند.

بهترین مواد شوینده مبل

پیشنهاد مطالعه: قیمت مبل شویی در منزل

نکات قبل از شستشو با بهترین مایع برای شستن مبل

قبل از آن که شروع به شستشوی مبل خود در منزل کنید، باید مجموعه ای از نکات قبل از شستشوی مبل را در نظر داشته باشید تا کیفیت، حرف اول را پس از فرایند شستن مبل شما بزند، این نکات شامل موارد زیر می باشد:

  • به هنگام استفاده از بهترین تمیز کننده مبل و فرش، هرگز از مایعات شوینده قوی مانند سفید کننده و آب ‌لیمو برای شستشوی مبل استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث آسیب به پارچه و رنگ مبل شود.
  • قبل از شروع به شستشو، همیشه باید برچسب محصول را بررسی کرده و دستورالعمل‌هایی که توسط تولید کننده یا فروشنده فراهم شده‌اند را به دقت مطالعه کنید.
  • قبل از شروع به شستشو و استفاده از تمیز کننده مبل، همه لوازم و قطعات غیرقابل جدا شدن مبل را از بین ببرید.
  • برای حفظ رنگ و بافت پارچه های مبل، همیشه باید از آب سرد به جای آب گرم برای شستشو استفاده کنید.
  • قبل از شروع به شستشو، همیشه باید یک نقطه کوچک و پنهان روی پارچه مبل تست کنید تا اطمینان حاصل شود که مایع شوینده به پارچه آسیبی نمی‌رساند.
  • اما پس از شستشو و استفاده ی موثر از بهترین شامپو مبل، همیشه باید مبل را به آرامی خشک کرد. برای این کار، می‌توانید از دستگاه خشک کن یا دستمال نرم استفاده کنید. همچنین، باید از نور مستقیم آفتاب و گرما خشک کننده دوری کنید، زیرا این عوامل ممکن است باعث خشک شدن و پوسته‌ای شدن پارچه مبل شوند.

در انتخاب مواد شوینده به چه مواردی توجه کنیم؟

استفاده از مواد شوینده با کیفیت باعث افزایش طول عمر مبلمان و فرش ها می باشد. حال این سوال مطرح می شود که چه مواد شوینده ای برای تمیز کردن مبل مناسب است؟
بهترین شامپو فرش برای شستن مبل می تواند در دو دسته قرار بگیرد آن هایی که با مواد طبیعی تهیه می شود و مواردی که صنعتی هستند.
نگران نباشید اگر از مواد شوینده صنعتی برای مبل به درستی استفاده کنید، هیچ صدمه ای به آن ها وارد نمی شود.

بهترین مواد شوینده برای شستن مبل

 

بیشتر بدانید: قیمت مبل شویی

راهنمای خرید بهترین مواد شوینده مبل

انتخاب بهترین مواد شوینده برای شست و شوی مبل برندهای زیادی در بازار وجود دارند که هر یک با روشی خاصی برای تمیز کردن به کار گرفته می شوند. پس از خرید حتما روش استفاده را مطالعه کنید تا نتیجه دلخواه را به دست بیاورید.

شست و شوی مبل از اهمیت زیادی برخوردار هست و هر کثیفی و لکه بر روی مبل جلب توجه می کند و بر طرف کردن آن به سختی انجام می شود. شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که “از چه شوینده ای برای مبل استفاده کنیم؟” و قصد داریم پاسخی مناسب به این سوال بدهیم تا ابهامات مربوطه برای این سوال و انتخاب بهترین مایع برای شستن مبل برطرف شود.

شوینده مناسب راه کار برطرف کردن هر گونه کثیفی است که باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد. در ادامه به برخی از مهم ترین آن اشاره می کنیم:

  • مواد شوینده خوب برای افراد ایجاد آلرژی و حساسیت نمی کند.
  • این ماده باید قدرت تمیزکنندگی بالایی داشته باشد و لکه ها را از مبل پاکسازی کند.
  • بهترین مواد برای شست و شوی مبل باید از نظر اسید و باز متناسب باشد تا به بافت آن صدمه نزد.
  • استفاده از شوینده باید آسان باشد تا افراد عادی نیز بتوانند از آن ها برای تمیز کردن مبل بهره ببرند.
بیشتر بخوانید  قالیشویی در نارمک | مبل شویی در نارمک
درخواست قالیشویی، رفوگری و مبل شویی
قالیشویی سه سوت
درخواست قالیشویی، رفوگری و مبل شویی
قالیشویی سه سوت

محلول خانگی تمیز کننده مبل

متاسفانه با توجه به حساسیت هایی که امروزه در خصوص مواد شوینده صنعتی ایجاد شده است بسیاری بر این باور هستند که برخی از مواد که بهترین شوینده مبل می باشند، به مبلمان آن ها آسیب وارد می کند و خیلی از افراد ترجیحا به محلول خانگی تمیز کننده مبل روی آورده اند.

اگر شما نیز به دنبال مواد شوینده طبیعی برای مبلمان هستید و یا سوال “مبل را با چی تمیز کنیم؟” را در ذهن خود دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا چند ترکیب خانگی را برای شستن مبلمان در منزل معرفی کنیم.

محلول خانگی تمیز کننده مبل

بیشتر بدانید: مبل شویی

  • صابون مایع خانگی

آب و صابون مایع را با هم ترکیب کنید و بر روی قسمت های لکه دار و آلودگی های ایجاد شده بریزید. این روش بسیار ساده و کاربردی است که می تواند برای رفع کثیفی زیادی داشته باشد.

  • استفاده از نمک

اگر لکه ایجاد شده چرب است می توانید نمک خشک روی آن بریزید و تا حد زیادی آن را برطرف کنید. پاکسازی لکه های قدیمی مبل دشوارتر است.

حتی اگر نوشابه باعث ایجاد لک شده می توانید با نمک و اسفنج آن را از بین ببرید.

  • الکل سفید برای مبل شویی

برای پاک کردن جوهر یا رنگ پارچه آغشته به الکل را بر روی لکه بکشید. می توانید قبل از استفاده از این محلول قسمت پشت مبل را تست کنید اگر آسیبی نرساند برای روی مبل هم انجام دهید.

  •  ترکیب الکل و نمک

از این ترکیب بیشتر برای از بین بردن انواع چربی مبل استفاده می شود. با پارچه محلول را بر روی کثیفی بکشید و تمیز کنید.

  • پودر بچه برای تمیز کردن مبل

یکی از بهترین مواد برای شست و شوی مبل پودر بچه است. در مدت زمان کوتاه این پودر می تواند چربی و لک را از سطوح مبل پاکسازی کنید.

  • محلول نشاسته در آب

لکه بر نشاسته یکی از بهترین مواد برای شست و شوی مبل است که برای رفع کثیفی ها مانند لکه خون مناسب است. محلول را بر روی لکه بریزید پس از خشک شدن بتراشید.

  • سرکه یا ترکیب آن با آب

این محلول را می توان برای پاکسازی لکه چای به کار گرفت تا آلودگی از بین برود.

  • شیر برای مبل شویی

مقداری شیر را بر روی لکه ها بریزید چند دقیقه بماند سپس پاک کنید. اگر شیر لکه ایجاد کرد می توانید با دستمال خیس آن را از بین ببرید.

بهترین مواد شویی برای شستن مبل

بهتر است بدانید: مبل شویی با دستگاه

بهترین مواد شوینده تخصصی برای شست و شوی مبل

امروزه برای تمیز کردن انواع مبل مواد شوینده مناسبی تولید شده است که به راحتی در دسترس شما قرار دارد. بهترین مواد برای شست و شوی مبل تخصصی علاوه بر پاکسازی مبلمان مانع آسیب رسیدن به مبل می شود.

یکی از بهترین مواد برای شستشوی مبل، شامپو فرش است که از فرمولاسیون خاصی برای پاکسازی آلودگی ها تشکیل شده است. برای انواع مبلمان خانگی و اداری می توان از این محصول استفاده کرد.

  • ژل لکه بر

از دیگر مواد شوینده تخصصی مبل می توان به انواع ژل لکه بر اشاره کرد. برای کاربردهای مختلفی می توان این ماده را به کار گرفت و برای پاکسازی لکه و آلودگی به کار گرفت.
مثلا ژل لکه بر نانو اویسا برای تمیز کردن مبلمان چربی و پارجه ای به کار می رود.

  • اسپری تمیز کننده

این ماده شوینده قدرت تمیزکننده بسیاری بالایی دارد و می توان برای پاکسازی انواع آلودگی ها آن را به کار گرفت. اسپری های تخصصی یکی از بهترین مواد برای شست و شوی مبل تولید شده اند که نه بو دارند و نه حساسیت زا هستند.

شستن مبل با مایع ظرفشویی

یکی از مطرح ترین مواد برای شستشوی مبل، شستشو با مایع ظرفشویی می باشد که برخی از افراد در شستن مبل های خود از آن استفاده کرده اند. قصد داریم به شما نیز در این زمینه کمک کنیم که آیا استفاده از این ماده شوینده برای مبل، موثر یا مضر می باشد.

بیشتر بخوانید  قالیشویی در سعادت آباد | مبل شویی در سعادت آباد | رفوگری در سعادت آباد

مزایای شستشو مبل با مایع ظرفشویی

همانند دیگر محلول های شوینده مبل، این ماده نیز دارای یک سری از مزایا می باشد که اگر از آن به عنوان شوینده استفاده کنید دارای یک سری ویژگی های مثبت می باشد. به عنوان مثال این ماده پاک کننده مبل، از قدرت بسیار بالایی برای شستشو برخوردار است که شما میتوانید از آن برای پاک کردن کثیفی های مبل خود کمک بگیرید. و همچنین می توان به ضد لکه بودن آن و توانایی آن در از بین بردن لکه اشاره کرد.

معایب شستشو مبل با مایع ظرفشویی

متاسفانه باید اشاره کرد که برخی از این مایع های ظرفشویی دارای غلظت زیادی از پاک کنندگی می باشند که استفاده و شستشو از این مایع ظرفشویی، می تواند به راحتی به بافت مبل شما آسیب وارد کند.
و همچنین  گاهی اوقات پیش آمده است که استفاده از مایع ظرفشویی برای مبل بجای عملکرد مثبت برای پاک کردن مبل، آثاری مخرب در ایجاد لکه های دائمی روی مبل شما بوجود آورد.

 بهترین پاک کننده مبل

پیشنهاد مطالعه: خدمات مبل شویی

نکات مهم برای استفاده از مایع ظرفشویی

همچنین استفاده از مایع ظرفشویی برای شستشوی مبل با مواد شوینده، دارای نکاتی می باشد که حتما قبل از شستن مبل با آن، باید توجه زیادی روی آن گذاشته شود تا از بروز هرگونه مشکل احتمالی پیشگیری شود.

  • رقابت آزمایشی:

قبل از استفاده از مایع ظرفشویی بر روی تمام سطوح مبل، بهتر است ابتدا یک آزمایش روی یک قسمت کوچک و غیر قابل مشاهده انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که بافت مبل به خوبی پاسخ می‌دهد.

  • استفاده از مقادیر کم:

همیشه از مقادیر کمی از مایع ظرفشویی استفاده کنید و آن را با آب مخلوط کنید تا خطر آسیب به مبل کاهش یابد.

  • شستشو و خشک‌کردن مبل:

بعد از شستشو، مبل را با دقت خشک کنید تا جلوگیری از رطوبت ماندگار و رشد قارچ و باکتری درون بافت مبل.

قالیشویی ارزان سه سوت، ضمانت کیفیت خدمات خود را به شما می‌دهد.
ارزانترین قالیشویی تهران

استفاده از بهترین مایع برای شستن مبل در قالیشویی سه سوت

آیا میدانستید که قالیشویی سه سوت به عنوان یکی از معتبر ترین قالیشویی های تهران می باشد؟ این قالیشویی توانسته است با استفاده از بهترین مایع برای شستن مبل، جایگاه ویژه ای در دل افراد ساکن در تهران بدست آورد، چرا که این قالیشویی ارزان با استفاده از بهترین شامپو فرش برای مبل و انواع شوینده های مرغوب برای شستن مبل، خدمات با کیفیتی ارائه داده است، شما نیز اگر با مشکلاتی چون کمبود وقت و نداشتن شرایط مناسب برای شستن مبل خود هستید، مبل های خود را با خیال راحت به این کارخانه قالیشویی سپرده تا شاهد خدمات فوق العاده و نتیجه ی عالی در شستشو انواع مبل، با استفاده از بهترین پاک کننده مبل و فرش باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

22 دیدگاه دربارهٔ «بهترین مایع برای شستن مبل»

  1. مبلای من رنگشون روشن هست و لکه روغن افتاده بود هرکاری میکردم پاک نمیشد. تشکر ویژه از قالیشویی سه سوت بابت زحماتشون

  2. مقاله بهترین مواد برای شست و شوی مبل در سایت قالیشویی سه سوت عالی است

  3. انتخاب مواد برای شستشوی مبل که به بافت پارچه آسیب وارد نکنه خیلی مهمه .ممنون از تیم قالیشویی سه سوت که این مورد رو همیشه مدنظر دارن .

  4. منم همیشه نمدونم بهترین مواد برای شستشوی مبل چیه ممنون قالیشویی سه سوت

  5. ممنون از سایت قالیشویی سه سوت بابت مقاله ی بهترین مواد برای شست و شوی مبل

  6. مطالبتون درباره بهترین مواد برای شست و شوی مبل بسیار مفید بود

  7. سه سوت برای مبل شویی خود از بهترین مواد برای با کیفیت تر شسته شدن استفاده میکند و همچنین بسیار ارزان تر از جاهای دیگر است.

  8. چه خوب که بهترین مواد برای شست و شوی مبل توضیح دادید ممنون از قالیشویی سه سوت

  9. خوبه که بدونیم بهترین مواد برای شستشوی مبل چیه تا بهشون صدمه نزنه و خوب تمیز بشن ممنون قالیشویی سه سوت

  10. ممنون از قالیشویی سه سوت بابت معرفی بهترین مواد برای شستشو

  11. بهترین مواد برای شستشوی مبل رو فقط از قالیشویی سه سوت بخواید کارتون خیلی تمیزه ممنون واقعا

  12. یکی از نگرانی هام همیشه این بوده که برای شستشوی مبل از چه موادی بهتره استفاده کنیم؟‌ که در مرور زمان باعث پوسیدگی پارچه مبل نشه. خیلی توضیحاتتون جامع و کامل بود. ممنون

  13. در ادامه وبلاگ بهترین مواد برای شست و شوی مبل باید بگم که نوشابه هم در تمیز کردن مبل چرم بسیار جوابه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *