پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان

پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان

پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان ترفندهایی دارد که قالیشویی سه سوت در این مقاله برای شما شرح می دهیم. یکی از رایج ترین مشکلات خانم های خانه دار لکه هایی است که بر روی فرش و مبل ریخته می شود. لازم است قبل از عمیق شدن و ماندگاری این لکه ها با روش هایی آسیب رسان نباشند آن ها را برطرف کنیم. اگه فنجان قهوه ناگهانی از دستتان بیافتد یا فرزندتان آن را بر روی مبل بریزید لکه تیره رنگی روی مبل ایجاد می شود. پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان به راحتی و با چند روش ساده انجام می شود فقط کافی است درست انجام شود. اگر لکه به تازگی ایجاد شده باشد تمیز کردن آن آسان تر از حالتی است که لکه ها کهنه و مربوط به چند روز قبل است. می توانید از خدمات مبل شویی قالیشویی سه سوت نیز استفاده نمایید.

تمیز کردن لکه قهوه از روی مبلمان

بیشتر بدانید: مبل شویی با دستگاه در تهران 

پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان در سریع ترین زمان

برای تمیز کردن لکه قهوه از روی مبل به یک اسفنج و یک صابون نیاز است. می توانید مقدار کمی از مایع ظرفشویی را بر روی اسفنج بریزید و به آرامی به صورت دایره وار لکه را پاکسازی کنید. اسفنج را با آب سرد شست و شو دهید و آب آن را بگیرید تا نیمه خیس شود سپس بر روی لکه بکشید تا مواد شوینده به طور کامل پاک شود و بر روی مبل نماند. برای از بین بردن لکه های قدیمی قهوه که در عمق مبل نفوذ کرده می توانید از این دستور استفاده کنید: در آب ولرم مقداری سرکه سفید بریزید و مخلوط کنید. با بطری اسپری محلول را روی لکه اسپری کنید و کاملا پوشش دهید. یک مسواک را بر روی لکه بکشید با یک دستمال مرطوب لکه را پا کنید تا از بین برود. راه کارهای دیگری نیز وجود دارد که برای پاکسازی لکه های قهوه استفاده می شوند مانند: از بین بردن لکه قهوه با نمک ( روی لکه آب اسپری کنید و کمی نک روی آن بریزید)، پاک کردن قهوه از روی مبل با لیمو ( می توانید لیمو را بر روی لکه بریزید و شست و شو دهید).

استفاده از سرکه برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان

سرکه یکی از انواع لکه بر مبل و فرش بدون ضرر است. در یک ظرف آب و سرکه به مقدار مساوی را ترکیب و سپس پودر لباسشویی را اضافه کنید. حاصل این ترکیب خمیری نرم و یک دست است که باید روی لکه قرار داده شود. با مسواک یا فرچه تمیز روی لکه آغشته به مواد بکشید تا کاملا لکه از بین برود. فقط قبل از انجام این کار لازم است تستی انجام دهید به این صورت که پشت مبل را با سرکه تمیز کنید و زمانی که مطمئن شدید باعث تغییر رنگ مبل نمی شود برای روی مبل امتحان نمایید. سرکه خاصیت اسیدی دارد که برای از بین بردن آلودگی ها و لکه ها بسیار مناسب است. خصوصا در مواقعی که لکه قهوه به تازگی ایجاد شده باشد. محلولی که آماده شده را به مدت 20 الی 30 دقیقه بر روی لکه بگذارید و سپس با یک پارچه تمیز آن را بردارید.

از بین بردن لکه قهوه از روی مبلمان

جالب است بدانید: قیمت مبل شویی در منزل

بهترین روش پاک کردن لکه قهوه از روی مبل

برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبل، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  1. قبل از هر کاری، سعی کنید لکه قهوه را هر چه سریع‌تر پاک کنید. اگر لکه تازه باشد، با یک کاغذ نشاسته‌ای یا دستمال خشک، لکه را جذب کنید. اگر لکه خشک شده باشد، با یک ماشین جاروبرقی، بازالت یا تکه‌ای از پارچه خشک، لکه را از روی مبل پاک کنید.
  2. برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبل، شما به یک ماده شیمیایی نیاز دارید که بتواند لکه را برطرف کند. یکی از بهترین مواد شیمیایی برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبل، محلول آب و اسید است. برای تهیه این محلول، مقداری اسید استونیک (یا سفید کننده) را در آب حل کنید. مقدار دقیق این محلول بستگی به نوع پارچه و رنگ آن دارد. به طور کلی، باید یک قاشق چای‌خوری اسید استونیک را در یک لیوان آب حل کنید.
  3. حالا با یک پارچه تمیز و نرم، محلول آب و اسید را روی لکه قهوه بریزید و با حرکات دایره‌ای، لکه را به طور کامل پوشش دهید. سپس با استفاده از پارچه تمیز و خشک،لکه را به دقت خشک کنید.
بیشتر بخوانید  قالیشویی در پیکانشهر | مبل شویی در پیکانشهر | رفوگری در پیکانشهر

نکات مهم

  • اگر لکه هنوز به طور کامل برطرف نشده باشد، می‌توانید از محلول دیگری نیز استفاده کنید. برای این منظور، می‌توانید از محلول آب و الکل یا محلول آب و گلیسرین استفاده کنید. با یک پارچه تمیز و نرم، محلول را روی لکه بریزید و با حرکات دایره‌ای، لکه را به طور کامل پوشش دهید. سپس با استفاده از پارچه تمیز و خشک، لکه را به دقت خشک کنید.
  • در صورتی که لکه هنوز به طور کامل برطرف نشده باشد، می‌توانید از ترکیبی از آب اکسیژنه و سفید کننده استفاده کنید. برای تهیه این ترکیب، یک قاشق چای‌خوری سفید کننده را در یک لیوان آب حل کنید و سپس چند قطره از آب اکسیژن را به آن اضافه کنید. با یک پارچه تمیز و نرم، محلول را روی لکه بریزید و با حرکات دایره‌ای، لکه را به طور کامل پوشش دهید. سپس با استفاده از پارچه تمیز و خشک، لکه را به دقت خشک کنید. اگر با استفاده از این روش، لکه هنوز به طور کامل برطرف نشده باشد، بهتر است به یک تخصصی پاک کردن مبل مراجعه کنید.

در هر صورت، قبل از استفاده از هر ماده شیمیایی برای پاک کردن لکه قهوه، حتماً از روش‌های ذکر شده برای تست روی قسمت کوچکی از مبل استفاده کنید تا از هرگونه خطر و آسیب به مبل جلوگیری کنید. همچنین، سعی کنید همیشه با حرکات نرم و دایره‌ای، لکه را پاک کنید تا از آسیب دیدن پارچه مبل جلوگیری کنید.

لکه قهوه روی مبل

حالب است بدانید: نکات قبل از شستشو مبل 

پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان با استفاده از مواد مختلف

با استفاده از مواد شیمیایی، غذایی و غیره نیز می‌توان لکه قهوه از روی مبلمان را ناپدید کرد، در ادامه با جزئیات بیشتر انجام این امر بیشتر آشنا می‌شویم.

تمیز لکه قهوه از روی مبلمان با جوش شیرین

یکی از موثرترین گزینه ها برای رفع لکه قهوه از روی مبل، جوش شیرین است. در ابتدا لازم است که لکه را با اسپری نم دار نمایید و سپس جوش شیرین را بر روی آن بریزید. به مدت 5 دقیقه باید بر روی لک باقی بماند و پس از آن یک حوله تمیز روی آن به طور کامل کشیده شود. با همین روش ساده می توانید سریع و به راحتی از شر تمام لکه های روی مبل خلاص شوید.

برای آشنایی با چگونگی بخارشوی کردن مبلمان، اینجا کلیک کنید.

رفع لکه قهوه از روی مبل با ماءالشعیر

مقداری ماء الشعیر را بر روی لکه قهوه بریزید و با دستمال نرم و تمیز پاک کنید. مقدار مایع باقی مانده را با دستمال دیگری کاملا نم گیری کنید. پس از تمیز کردن لکه قهوه از روی مبل حتما برای خشک کردن مبلمان اقدام نمایید تا نم در آن باقی نماند و به بافت مبل صدمه نرساند.

پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان با آمونیاک

گاهی اوقات برخی از لکه ها به بافت مبل نفوذ می کند و به راحتی نمی توان آن ها را از بین برد و باید از مواد قوی تر برای پاکسازی استفاده کرد. یکی از این موارد آمونیاک است که می تواند برای از بین بردن لکه قهوه عمیق از آن بهره گرفت. این ماده باید با سرد، مایع ظرفشویی و مقداری لکه بر مخلوط شود. در این روش نیز لازم است که ابتدا بر روی پشت مبل تست انجام شود تا آسیبی به رنگ مبلمان وارد نشود. در صورتی که مطمئن شدید آسیبی نمی رساند محلول را بر روی لکه خوب بکشید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود.

از بین بردن لکه قهوه از روی مبلمان با سفیده تخم مرغ

پاک کننده های طبیعی گزینه مناسبی برای رفع لکه ها بر روی فرش و مبل هستند. یکی از این موارد تخم مرغ است که به راحتی انواع لک را از بین می برد. سفیده تخم مرغ را جدا کنید و آن را کاملا به هم بزنید تا یکدست شود. کمی آب گرم به سفیده اضافه کنید و با یک حوله تمیز روی لکه بکشید و تمیز کنید. در آخر با یک دستمال نم دار مواد سفیده تخم مرغ را کاملا پاکسازی کنید.

بیشتر بخوانید  قالیشویی نیاوران

از بین بردن لکه قهوه از روی مبل

بیشتر بدانید: بهترین مایع برای شستشو مبلمان

خدمات خشکشویی برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان

باید دقت داشته باشید که نباید در خصوص لکه قهوه ای که بر روی مبل ایجاد شده بی تفاوت بود و زمان را از دست داد. ماندگاری بیشتر لکه بر روی مبل موجب عمیق تر شدن آن خواهد شد لذا باید سریعا برای برطرف کردن آن ها اقدامات لازم را در نظر بگیرید. قبل از هر اقدامی رطوبتی که وجود دارد را برطرف کنید و پس از آن با مواد شوینده شست و شو دهید. نباید دستمال را بر روی مبل به نحوی بکشید که لکه را پخش نکند بهترین روش دورانی است. بهتر است از مواد شیمیایی کمتر استفاده کنید زیرا ممکن است به بافت مبل آسیب جبران ناپذیری بزند. بهترین و مناسب ترین گزینه برای پاک کردن لکه قهوه، دستمال حوله ای است که نرم است و ایجاد خط و خش بر روی مبلمان نمی کند. به آرامی دستمال را بر روی لکه بکشید و نیاز نیست به شدت پاک کنید. برای تسریع و تسهیل روند پاکسازی لکه قهوه بهترین راه واگذاری آن ها به خشکشویی است. زیرا از مواد موثر و با کیفیت استفاده می کنند و به طور کامل کثیفی و آلودگی های روی مبلمان را با دستگاه های مدرن و مجهز تمیز می کنند. قالیشویی سه سوت با متدهای نوین خدمات از بین بردن انواع لکه از روی فرش و مبلمان را برای شما انجام می دهد. برای دریافت خدمات ما می توانید از کارشناسان درخواست مشاوره و راهنمایی نمایید.

Rate this post

12 دیدگاه دربارهٔ «پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان»

  1. سلام مقالتون در خصوص پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان عالی بود.

  2. قالی شویی سه سوت واقعا سه سوته مبلارو بردن و شستن و آوردن💪💪

  3. علیرضا اصغری

    اطلاعاتی که قالیشویی سه سوت درباره پاک کردن قهوه ارائه دادند مثل بقیه مطالب این سایت بسیار کاربردی بود.

  4. احمد اصغری

    روش های زیادی برای از بین بردن اثر قهوه امتحان کردم اما روش های سایت قالیشویی سه سوت از همه بهتر بود

  5. محتوای شما در مورد پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان خیلی مفید و کاربردی بود ممنونم

  6. مطلب خیلی جالبی بود، اگر حداقل یک هفته از لک قهوه گذشته باشه بازم این روش ها جواب میده

  7. برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان استفاده از مایع دستشویی خیلی جواب میده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *