علت کدر شدن فرش

کدر شدن فرش

کدر شدن فرش به عوامل زیادی وابسته است. شستن زیاد فرش، افزایش طول عمر فرش عواملی است که باعث می شود فرش زیبایی و رنگ اولیه خود را از دست بدهد. فرش یکی از وسایل مهم در منزل است که سبب زیبایی و زیباتر شدن دکوراسیون منزل می شود. در این مطلب علت کدر شدن را با هم بررسی می کنیم پس تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

علت کدر شدن فرش

اعضای خانواده وقتی متوجه می شوند که فرش کدر شده است احساس بدی نسبت به فرش پیدا می کنند. کدر شدن فرش توسط عوامل زیادی اتفاق می افتد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

گرد و غبار و نور آفتاب

فرش بیشتر از وسایل دیگر در معرض کثیفی و گرد و غبار قرار دارد. یکی از راه هایی که می توان از این اتفاق جلوگیری کرد شستن اصولی فرش، جارو کشیدن و رفع گرد و غبار از روی فرش است. نور خورشید در صورتی که به فرش تابیده شود سبب تغییر رنگ فرش می شود. بهترین راه حل برای این مسئله استفاده از روفرشی است که از کدر شدن فرش جلوگیری می کند.

بیشتر بدانید:قالیشویی در حکیمیه

کدر شدن فرش

شستن نامناسب فرش

شستن به موقع و اصولی فرش نه تنها مانع از خراب شدن فرش می شود بلکه زیبایی و ماندگاری بیشتری به فرش می دهد. در شستن فرش باید به موارد زیر توجه کرد تا از کدر شدن فرش جلوگیری کرد.

تمیز نکردن فرش قبل از شستشو

در قالیشویی یا حتی زمانی که خودتان در حال شستن فرش هستید باید قبل از شستن، فرش را گرد گیری کنید. این گرد گیری باعث می شود گرد و غبار از ریشه های فرش پاک شود. اگر این نظافت قبل از شستن انجام نشود منجر به کدر شدن خواهد شد.

استفاده از روش نادرست برای خیساندن فرش

علت کدر شدن فرش، روش نادرست خیساندن فرش است. استفاده از آب داغ، طولانی نگهداشتن فرش خیس شده همگی جزو روش های نادرست خیس کردن فرش است. استفاده از آب ولرم متناسب با جنس و نوع فرش، شستن بلافاصله بعد از خیس کردن فرش می تواند در ماندگاری و سلامت فرش تاثیر گذار باشد.

مصرف شوینده های نامناسب

استفاده از شوینده های مناسب می تواند از کدر شدن جلوگیری کند. شوینده های شیمیایی به علت خواص اسیدی و قلیایی برای بافت و رنگ فرش نامناسب هستند. برای آسیب نرسیدن به بافت و رنگ فرش بهتر است از شوینده های خنثی استفاده شود.

بهتر است بدانید:ارزان ترین قالیشویی تهران

آبکشی نادرست فرش

آبکشی فرش به اندازه شستن فرش مهم است، مخصوصا اگر فرش دستبافت باشد. فرش دستبافت بخاطر الیاف طبیعی اگر بدرستی آبکشی نشود باعث تغییر رنگ در فرش می شود. زمانی که شما فرش های خود را به قالیشویی می سپارید، قالیشویی فرش ها را با دستگاه مکانیزه و مکشی استاندارد آب کشی می کند. علت کدر شدن فرش می تواند آب کشی نامناسب باشد که آب در تار و پود فرش باقی می ماند و سبب کدر شدن آن می شود.

خشک کردن نامناسب فرش

قالیشویی سه سوت با توجه به اهمیت خشک شدن فرش به صورت اصولی، تمام فرش ها را در محیط بسته خشک می کند. زمانی که فرش دارای رطوبت است نباید آن را در محیط های آلوده مثل گرد و غبار، ذرات ریزگرد، دود و غیره برای خشک شدن قرار داد. قرار گرفتن فرش در محیط آلوده باعث می شود فرش دچار تغییر رنگ شود.

برای اصولی خشک شدن فرش بهتر است آن را در محیط گرم و بدور از نور مستقیم خورشید قرار داد. خشک کردن نامناسب فرش علت کدر شدن فرش است. به هیچ عنوان نباید فرش را در زیر نور مستقیم خورشید خشک کرد و باید آن را به پشت قرار داد تا در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد. انجام دادن این کار مانع از کدر شدن فرش می شود.

بیشتر بخوانید  اتوکشی فرش چیست و چه زمانی نیاز به اتوکشی فرش داریم ؟

کدر شدن فرش

ارائه راهکار برای جلوگیری از کدر شدن فرش

علت کدر شدن فرش در مطالب بالا بیان شد در ادامه راهکارهایی که می توان از کدر شدن فرش و تغییر رنگ فرش جلوگیری کرد بیان می شود.

  • استفاده از روفرشی زمانی که رفت و آمد بر روی فرش زیاد است
  • قرار ندادن فرش در معرض نور مستقیم خورشید
  • جارو کشیدن به صورت منظم
  • لکه گیری
  • سپردن فرش به قالیشویی های معتبر و متخصص

جمع بندی

فرش یکی از وسایل مهم منزل است. دکوراسیون منزل با فرش قشنگ تر و جذاب تر می شود. فرش از اهمیت بالایی در منزل برخوردار است. خانم ها به نکاتی که باعث ماندگاری و طول عمر فرش می شود توجه ویژه ای دارند. کدر شدن فرش یکی از عواملی است که از زیبایی فرش می کاهد. برای جلوگیری از کدر شدن یا تغییر رنگ دادن فرش، باید به نکاتی که در بالا بیان شد اهمیت داد.

بهتر است بخوانید:سفارش آنلاین قالیشویی

Rate this post

8 دیدگاه دربارهٔ «علت کدر شدن فرش»

  1. نکات جالبی در مقاله علت کدر شدن فرش گفته شده بود ممنون از سایت قالیشویی سه سوت .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *