شستشوی تابلو فرش

شستشوی تابلو فرش

شستشوی تابلو فرش می‌تواند ازجمله کارهای سخت خانه‌داری باشد.
اگرچه تابلو فرش‌ها در ابعاد و اندازه‌های متنوع با طرح‌های مختلف وجود دارند و به‌ندرت کثیف می‌شوند اما با توجه به قیمت بالایی که دارند آسیب ندیدن آن‌ها حین شستشو و نظافت قطعاً بسیار اهمیت دارد. برای شستشوی تابلو فرش می‌توانید ازخدمات قالیشویی سه سوت استفاده نمایید. این شرکت تجربه و تخصص لازم برای نظافت انواع تابلو فرش‌های گران‌بهای شما را دارد و با یک هزینه مناسب این خدمات را برای شما انجام می‌دهد. ضمانت‌نامه کتبی قالیشویی سه سوت در تحویل سالم و بدون نقص تابلو فرش به شما اطمینان لازم جهت اعتماد کردن به این شرکت قالیشویی در استان تهران را می‌بخشد.

بیشتر بدانید: فرش را چند وقت یکبار بشوییم

روش  شستشوی تابلو فرش دستبافت با دستگاه

تابلو فرش دستبافت از  ارزشمندترین و گرانبهاترین تزیینات خانه می باشند. تابلو فرش های دستبافت نسبت به تابلو فرش های ماشینی دارای ارزش هنری بالاتری هستند.

تابلو فرش ها صرفاً جهت جلوه و زیبایی به منازل مورد استفاده قرار می گیرند و در شکل های طبیعت، آثار تاریخی و مناظر تولید می گردند.

تابلو فرش ها به مرور زمان دچار الودگی می شوند و به شستشو احتیاج دارند از این رو شستشوی تابلو فرش دستبافت با دستگاه کار بسیار حیاتی و مهم است.

اگر شستشوی تابلو فرش دستباف با دستگاه با دقت انجام نشود، دچار تغییر رنگ و آسیب جدی خواهد شد.

بیشتر بدانید:نکات مهم درباره رسید قالیشویی

طریقه شستشوی تابلو فرش دستبافت

یکی از بهترین روش های شستشوی تابلو فرش دستبافت این است که به قالیشویی معتبر سه سوت مراجعه نمایید.
ولی اگر می خواهید خودتان در خانه تابلو فرش دستبافت را بشویید بهتر از نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • ابتدا با دقت تابلو فرش دستبافت  را از قاب خود جدا کنید.
  • تابلو فرش را توسط جاروبرقی غبارروبی کنید تا ذرات گرد و غبار آن از بین برود.
  • مطمئن شوید تابلو فرش رنگ پس نمی دهد.
  • مقداری شامپو فرش و آب سرد را با هم ترکیب کنید و به کمک یک اسفنج آغشته به محلول شستشو، به صورت یکنواخت به روی تابلو فرش دستبافت  بکشید.
  •  تابلو فرش دستبافت را روی سطح زمین پهن کنید. در یک محیط گرم و به دور از نور خورشید آن را قرار دهید تا رطوبتش تبخیر شده و دچار آسیب  نگردد.

نکات مهم در مورد تابلو فرش های ابریشم دستبافت

برای شستشوی تابلو فرش ابریشم دستبافت شما بایستی از مواد شوینده ی فرش با غلظت کم استفاده کنید،  به دلیل اینکه  مواد دارای غلظت بالای شویندگی باعث از بین رفتن و صدمه دیدن به بافت و الیاف حساس تابلو فرش ابریشمی میشود.

بهترین روش برای تمیز کردن تابلو فرش دستبافت  استفاده از جاروبرقی به صورت هفتگی برای گرد و غبار زدایی است.
عدم استفاده از آب گرم در حین شستشو یکی از مواردی است که حتما به آن توجه کنید. چرا که آب گرم باعث پخش شدن رنگ و قاطی شدن رنگ های تیره در رنگهای روشن میشود و این از ارزش هنری و ظاهری تابلو فرش شما کم میکند.

بیشتر بدانید:قالیشویی فرش دستبافت

برای شستشوی تابلو فرش دستبافت با دستگاه توصیه می گردد تا به مراکز قالیشویی معتبر مانند قالیشویی سه سوت که در این زمینه تخصص بالایی دارد مراجعه کنید تا آسیب کمتری به تابلو فرش دستبافت شما وارد گردد.

برخی نکات در نگهداری تابلو فرش دستبافت
تمیز کردن تابلو فرش دستبافت کار بسیار مشکل و سختی می باشد، همواره باید مراقب  تابلو فرش های دستباف بود تا کثیف نشوند و احتیاج به نگهداری و مراقبت های ویژه ای دارند.بدین منظور هر روز بایستی گردگیری شوند.
تابلو فرش ها را نبایستی به دیوار های آهکی و گچی متصل نمایید؛ زیرا آهک باعث کثیف شدن و آلودگی تابلوفرش می‌ گردد و علاوه بر این بافت گچ و آهک موجب از بین رفتن الیاف تابلو فرش می شود.

بیشتر بخوانید  قالیشویی در تهران نو

یکی دیگر از اشتباهاتی که بسیار رایج است این است که  شیشه را روی تابلو فرش قرار می‌دهند. اما این کار باعث نرسیدن هوا به بافت تابلو فرش شده و تابلو فرش دستباف شما پوسیده میشود.
تابلو فرش دستباف را به دور از رطوبت کولرهای آبی نگهداری کنید؛زیرا رسیدن رطوبت به این نوع تابلو فرش ها باعث از بین رفتن آنها طی سالیان میگردد.

رسیدن آب به تابلو فرش باعث تداخل رنگهای آن می شود. اگر بعد از شستشوی  تابلو فرش دستباف با دستگاه، بیش از حد مرطوب باشد یا آب به زیر آن نفوذ کند، باعث زنگ و یا کپک زدگی می شود.

بهتر است بدانید:روفوگری تابلو فرش

Rate this post

3 دیدگاه دربارهٔ «شستشوی تابلو فرش»

  1. من از خدمات شستشوی تابلو فرش قالیشویی سه سوت استفاده کردم راضی هستم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *