پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی فرش

پاک کردن لوازم آرایش از روی فرش

 پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی فرش به چه صورت انجام می پذیرد؟ آیا پاک کردن لکه لوازم آرایشی از روی فرش و قالی ممکن است؟ مطمئنا این موضوع برای هر شخصی پیش آمده که به هنگام آرایش کردن، مقداری از ماده مورد استفاده بر روی فرش و موکت ریخته و لکه ی قابل توجهی ایجاد کرده است. اما نگران نباشید، ما در این مقاله قصد داریم تا به شما در زمینه ی تمیز کردن و حذف لکه لوازم آرایش از روی فرش خود را انجام دهید.

اگر امکان پاکسازی و از بین بردن لکه از روی فرش خود، وجود ندارد و به هر دلیلی مشغول هستید و زمانی برای شستشو در منزل خود را ندارید می توانید از خدمات قالیشویی مجاز تهران استفاده کنید.

درخواست قالیشویی، مبل شویی و رفوگری
درخواست قالیشویی، مبل شویی و رفوگری

پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی فرش

پاک کردن لوازم آرایشی از فرش به شدت از حساسیت بالایی برخوردار است و باید در نظر داشته باشید که تمیز کردن سریع آن موجب حفظ ارزش فرش و مراقبت از بافت آن خواهد بود. در این مقاله سعی کردیم تا درباره لوازم آرایشی های مهم متفاوتی که احتمال ایجاد لکه توسط آنها بالاست صحبت کنیم.

پاک کردن رژ لب از روی فرش

در نگاه اول، پاک کردن رژ از روی فرش کمی دردسرساز بنظر می رسد اما با انجام فرایند زیر میتوانید به راحتی از شر لکه رژ لب خلاص شوید و به فرش و موکت خود، تازگی مجدد ببخشید:

از بین بردن لکه رژلب

بیشتر بدانید: پاک کردن لکه‌های روغن از فرش

مراحل:

  1. برداشتن رژ لب اضافی: ابتدا باید رژ لب اضافی را از فرش بردارید. برای این کار می‌توانید از یک دستمال نرم و تمیز یا سطوح نرم مشابه استفاده کنید. با دقت روی رژ لب اضافی فشار داده و آن را جذب کنید.
  2. استفاده از محلول شوینده: برای پاک کردن رژ لب از روی فرش، می توانید مقداری از ماده شوینده را همراه با آب مخلوط کنید و سپس بر روی لکه بکشید و حتما اطمینان حاصل کنید که زیاد غلیظ نباشد.
  3. ماساژ و تمیز کردن: با استفاده از یک دستمال سعی کنید به صورت حرکت دایره ای و نقطه و خونه های کوچک، فرش و موکت خود را ماساژ داده تا به حذف لکه رژلب کمک کند.
  4. شستشو و خشک کردن: پس از آنکه با استفاده از محلول شوینده اقدام به ماساژ دادن محل لکه رژلب کردید، نوبت ب شستشو آن می رسد. با مقداری آب سرد تمیز، شروع به شستن محل لکه کنید تا به صورت کامل از پاک کردن رژلب از روی موکت خود مطمئن شوید. سپس فرش و موکت خیس شده ی خود را با استفاده از تجهیزات خشک کن و یا با آویزان کردن و قرار دادن آن در برابر نور آفتاب، منتظر خشک شدن آن شوید.
  5. ضد عفونی: بسیار مهم است تا پس از شستشو فرش و قالی خود، با استفاده از ضد عفونی های مناسب سعی بر پاکسازی آن کنید تا از ایجاد هرگونه باکتری و ویروس در آن ناحیه جلوگیری کند.

پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی فرش؛ رنگ مو

پاک کردن لکه رنگ مو از روی فرش و موکت، می تواند به دو حالت انجام پذیرد که هر کدام از آنها مزایای خود در حذف کردن لکه لوازم ارایش از روی فرش را داشته باشد.

بیشتر بخوانید  قالیشویی در وردآورد

پاک کردن لکه رنگ مو از روی فرش

بیشتر بدانید: پاک کردن لکه قهوه از روی مبلمان

حالت اول

این روش به صورت خیلی ساده ای انجام می شود و در بهینه سازی زمان شما برای انجام این کار بسیار موثر است.

موارد مورد نیاز:

  • اسفنج نرم
  • مواد شوینده(مایع ظرفشویی ملایم)
  • آب سرد
  • دستمال نرم

ابتدا رنگ موی ریخته شده بر فرش را با دستمالی نرم و تمیز، در محل قرار داده و با کمی فشار دادن آن را جذب کنید سپس مایع ظرفشویی ملایم را با کمی آب قاطی کرده تا از غلظت آن کم شود، مقداری از آن را بر محل ریخته و پس از کمی صبوری اقدام به ماساژ دادن ناحیه با دستمال به صورت دایره ای کنید تا به طور کامل در درون فرش قرار گیرد. پس از آن، برای از بین بردن لکه رنگ مو از روی فرش آن را با استفاده از آب سرد و یا با استفاده از دستمال نمدی ناحیه را مرطوب کنید. بعد از انجام این مرحله، نوبت به خشک کردن آن می رسد که با کمک گرفتن از وسایل خنک کننده و یا تابش نور خورشید و هوای خشک، فرایند خشک سازی را به صورت کامل انجام دهید(مطمئن شوید که تمام ناحیه، برای پاک کردن لوازم آرایشی خشک شده است). در نهایت، با در نظر گرفتن تمامی استاندارد های بهداشتی باید اقدام به ضد عفونی کردن آن نقطه کنید تا از وجود هر گونه باکتری و ویروس جلوگیری شود، این کار میتواند با کمک محلول ضدعفونی کننده انجام شود.

حالت دوم

گاها پیش آمده که پس از انجام فرایند بالا، محل لکه به صورت کامل پاک نشده است و تکرار فرایند گفته شده باعث آسیب به بافت فرش و قالی شده و جبران این خسارت به سختی امکان پذیر است. در نظر داشته باشید انجام روش بالا نیازمند زمان و حوصله می باشد تا بتوانید فرش دستباف یا ماشینی خود را سالم نگه دارید.

اما شما میتوانید بدون هیچگونه زحمت و صرف کردن زمان خود برای سپری کردن این روند، با ارزان ترین قالیشویی تهران تماس گرفته و از خدمات با کیفیت آن ها در کمترین زمان ممکن و تحویل به صورت فوری استفاده کنید.

پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی فرش؛ لکه لاک

برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش، ابتدا از یک اسپری حلال مانند اسپری مواد مذاب استفاده کنید تا لاک را محلول کند. سپس با استفاده از دستمال نرم، لاک را به دقت پاک کنید و فرش را با مایع ظرفشویی ملایم و آب بشویید تا از مابقی لاک و محلول خلاص شود.

پاک کردن لکه لاک از روی فرش

بیشتر بدانید: از بین بردن لکه روغن از فرش

می توانید از مراحل زیر برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش و موکت کمک بگیرید:

  • استفاده از اسپری حلال:

ابتدا اسپری حلالی چون استیل اسپری را بر روی لکه ای که لاک در آنجا ریخته است اعمال کنید و دقایقی منتظر باشید، چرا که این محصولات به کمک مواد حل کننده ی خود، چسبندگی لکه لاک را ضعیف و از فرش جدا می کند.

  • پاک کردن لکه با دستمال:

پس از گذشت زمانی از قدم قبلی، نوبت به پاک کردن لکه لاک با دستمال میرسید. توجه داشته باشید که حتما به صورت محتاط و آرام، فرایند پاک کردن را انجام دهید تا از بروز هرگونه خسارت یا آسیب به بافت فرش و قالی خود جلوگیری شود.

  • شستشو لکه لاک با استفاده از مایع ظرفشویی:

بعد از پاک کردن لکه لاک، فرش را با مایع ظرفشویی ملایم و آب بشویید تا هر گونه مابقی لاک و مواد حل شده را از بین ببرید. از دستمال نرم و پنبه برای اعمال محلول و شستشو استفاده کنید.

  • خشک کردن: 

پس از شستشو، فرش را به طور کامل خشک کنید. مطمئن شوید که هیچ رطوبت باقی‌مانده‌ای درون فرش باقی نماند. می‌توانید از هوای خشک، فن‌های هوای گرم یا حتی آفتاب برای خشک کردن فرش استفاده کنید.

  • پوشاندن با سطح شفاف پلاستیکی: 

اگر لاک به‌طور کامل پاک نشد و باقی ماند، می‌توانید فرش را با یک سطح شفاف پلاستیکی یا کاور موقت پوشانید تا از دید دیگران مخفی شود.

بیشتر بخوانید  قالیشویی فردوس | رفوگری در فردوس | مبل شویی در فردوس

پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی فرش؛ کرم پودر

پاک کردن لکه کرم پودر از روی فرش، از دیگر مشکلاتی است که خواه یا ناخواه مقداری از آن روی فرش، باعث ایجاد لکه در آن ناحیه میشود که نیازمند پاکسازی فوری جهت جلوگیری از خراب شدن بافت فرش می باشد.

پاک کردن لکه کرم پودر از روی فرش

بیشتر بدانید: قالیشویی در هروی

برای از بین بردن لکه کرم پودر؛ ابتدا با استفاده از کارد شروع به جمع آوری مواد ریخته شده کنید تا پودر اضافی در آن پاکسازی شود.

پس از برداشتن پودر اضافی، برای پاک کردن لکه کرم پودر از روی موکت، می‌توانید از مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی که با آب مخلوط شده و یک حوله تمیز استفاده کنید. ابتدا مقداری از این محلول را با آب مخلوط کنید و سپس با استفاده از یک دستمال نرم و تمیز، محلول را روی لکه اعمال کنید. با حرکات ملایم و دقیق، لکه را تمیز کنید و سپس با حوله تمیز و مرطوب، فرش را به دقت پاک کنید. پس از اعمال محلول، با آب سرد فرش را بشویید تا همه مابقی محلول و لکه از بین برود. این روش می‌تواند به عنوان یک روش موثر برای حذف لکه کرم پودر از روی فرش مورد استفاده قرار گیرد، اما در صورت عدم موفقیت، ممکن است نیاز به روش‌های پیشرفته‌تری داشته باشید.

توجه داشته باشید که برای حذف کردن لکه کرم پودر از روی فرش، حتما لکه را در جهت الیاف فرش اسپری کنید و از کشیدن دستمال تمیز خود بر روی فرش خودداری کنید و ترجیحا به صورت ضربه ای این کار را انجام دهید تا از آسیب زدن به بافت فرش و قالی جلوگیری کند.

در صورتی که موفق به انجام شرایط گفته شده به هر دلیلی نبودید، نگران نباشید، قالیشویی مجاز تهران، آماده ی ارائه خدمات عالی خود برای شماست!

پاک کردن لکه ریمل از روی فرش

برای پاک کردن لکه ریمل از روی فرش و قالی، ابتدا باید با دقت اقدام کنید تا از فرش و قالی آسیب نبینند. از آنجا که ریمل معمولاً حاوی روغن و رنگ است، باید از مواد مناسب و مراقبت آمیز استفاده شود.

پاک کردن لکه ریمل از روی فرش

بیشتر بدانید: قالیشویی در غرب تهران

یک روش موثر برای این کار این است که ابتدا لکه را با یک دستمال نرم و تمیز برطرف کنید، این کار باعث می‌شود که ریمل اضافی جذب شود. سپس از یک محلول شوینده ملایم مانند مایع ظرفشویی که با آب مخلوط شده، استفاده کنید. مقداری از این محلول را با آب مخلوط کرده و روی لکه اعمال کنید. با یک دستمال نرم و مرطوب، لکه را با حرکات ملایم و دقیق تمیز کنید.

پس از اعمال محلول، با آب سرد و تمیز، فرش و قالی را بشویید تا همه مابقی محلول و لکه از بین برود. برای خشک کردن، از حوله یا سطح شفاف پلاستیکی استفاده کنید تا از نفوذ رطوبت به عمق فرش و قالی جلوگیری شود. به این توجه کنید که از موادی که ممکن است بافت فرش و قالی را آسیب برسانند، استفاده نکنید تا از آسیب جلوگیری کنید. اگر لکه پس از انجام این مراحل همچنان باقی بماند، حتما با قالیشویی معتبر سه سوت تماس بگیرید.

درخواست قالیشویی، رفوگری و مبل شویی
قالیشویی سه سوت
درخواست قالیشویی، رفوگری و مبل شویی
قالیشویی سه سوت

روش‌های مؤثر برای پاک کردن لکه‌ سایه چشم از روی فرش

لکه‌های سایه چشم بر روی فرش ممکن است برای هر کسی که آرایش می‌کند، ناخواسته بوجود بیاید و شما را دچار نگرانی و سردرگمی کند، اما نگران نباشید! 

پاک کردن سایه چشم از روی فرش

بیشتر بدانید: مبل شویی ارزان

برای پاک کردن لکه سایه چشم از روی فرش، طبق قدم های زیر عمل کنید تا بهترین نتیجه را برای پاکسازی مشاهده کنید:

بیشتر بخوانید  محافظ ریشه فرش

مراحل:

  1. استفاده از مواد شوینده مناسب: اولین گام برای پاک کردن لکه سایه چشم از فرش استفاده از مواد شوینده مناسب است. معمولاً می‌توان از مایع لباسشویی یا مایع ظرفشویی ملایم با آب مخلوط برای این منظور استفاده کرد. این مواد ملایم به رنگ سایه چشم اعمال می‌شوند و باعث حل آن می‌شوند.
  2. آزمایش در محل مخفی: بهتر است قبل از اعمال کردن مواد شوینده بر روی فرش، نقطه ای از فرش خود را انتخاب کنید و در آن محل این آزمایش را انجام داده تا از آسیب نرساندن به فرش خود اطمینان حاصل کنید.
  3. اعمال ماده شوینده و تمیزکاری دقیق: با استفاده از یک دستمال نرم و تمیز، مقداری از مایع شوینده را روی لکه اعمال کنید و با حرکات نرم و دقیق، لکه را تمیز کنید. از فشار زیاد خودداری کنید تا فرش آسیب نبیند.
  4. شستشو و خشک کردن: پس از تمیز کاری حتما شروع به خشک کردن آن کنید و سعی کنید با استفاده از فن ها و تجهیزات خنک کننده و یا آویز کردن فرش و موکت خود در برابر خورشید آن را خشک کنید.
  5. استفاده از مواد ضدعفونی کننده (اختیاری): در صورتی که لکه از نظر بهداشتی نگران‌کننده باشد، پس از پاک کردن آن می‌توانید از مواد ضدعفونی کننده مناسب استفاده کنید تا از رشد باکتری‌ها جلوگیری شود.
قالیشویی ارزان سه سوت، ضمانت کیفیت خدمات خود را به شما می‌دهد.
ارزانترین قالیشویی تهران

پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی فرش در قالیشویی سه سوت

قالیشویی سه سوت، به عنوان “معتبرترین قالیشویی تهران” در ارائه خدمات فرش‌شویی، قالیشویی، مبلشویی و رفوگری توانسته است که جایگاه ویژه ای در دل مشتریان و افراد ساکن در تهران جای کند، شما میتوانید با سفارش آنلاین قالیشویی سه سوت و یا تماس با این مجموعه، به سادگی فرش و قالی های منزل خود را در اختیار این قالیشویی قرار دهید تا با کیفیت فوق العاده بالا و ویژه در شست و شو، زیبا سازی و جلوه ی تازه ایی را به منزل شما دهند.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *